Alla inlägg under juli 2010

Av leos - 31 juli 2010 09:48

Leo sover på mina fötter. Han gör alltid det när man sitter vid datorn. Mysigt är det iallafall :) Han är underbar! Växer så det knakar, vi vägde honom förra veckan hos veterinären och då vägde han nästan 9 kg. Han har otroligt långa ben och svansen är jätte lång. Men han växer nog ikapp med kroppen snart.

Vi har den senaste veckan tränat på att han ska kunna vara ensam hemma. Har gått jätte bra. Jag har varit nervös haha men det har gått kanon. Har gått från 15 min upp till 90. Och så har vi varierat det lite varannan dag. Han klarar det galant. Han kommer inte behöva vara ensam så mycket under hösten men är alltid bra att börja träna det tidigt.

På tisdag ska vi på valpkurs!

Av leos - 22 juli 2010 12:48

Idag ska vi till veterinären och ta Leos vaccinationer. Det ska bli spännande att se hur det går. Det är ingen mindre än självaste BUBA från Robinson som är el doktor. :) (Ni minns han som hängde med Martin Melin). Han har en djurklinik precis där vi bor som ska vara bra. Vi får väl se :)

Igålekte Molly och Leo för första gången på riktigt. Innan har Molly ignorerat Leo totalt, bara gått iväg när han försökt leka men igår släppte hon till. Det var roligt att se! :) Full fart var det. Skriver mer när vi varit hos mr Buba.

Av leos - 22 juli 2010 12:42

        

Av leos - 18 juli 2010 15:43

Igår var vi på bröllop, det började vid två och vi kom hem kl 02. En 12 timmars fest :) Var fantastisk att få se denna dag som innehöll massor av kärlek, fina tal och massor av vin. Vi som inte tål så mycket är lite slitna idag. Men ett otroligt lyckat bröllop var det. Leo har spenderat helgen på landet hos Rickards föräldrar. Han har det jätte bra där och hade varit riktigt duktig. Rickard är där nu tills på onsdag och jag fick åka hem och jobba. SATAN vad jag saknar dom redan!!

Satt och kollade på bilder från när vi fick hem Leo och då ser man verkligen att han har växt. Hans ben är långa och hans svans är jätte lång. Han är så go, har inte riktigt helt koll på sig själv märker man och det ser fö kul ut ibland :)

Saknar mina killar så nu får dom ta och komma hem snart!  

Av leos - 17 juli 2010 09:14

Vi har barit på landet i en vecka uppe i Norrtälje. Leo älskar att vara där, det ligger mitt ute i skogen så han har äventyr direkt utanför dörren. Han går ut och så lägger han sig mitt i blåbärsriset och tuggar på kottar. Man ser verkligen hur han njuter. Vi har badat mycket, Leo går ut mer och mer. Han har simmat några gånger men han ser rätt chockad ut när det sker. :) Rickard och Leo är kvar på landet tills på onsdag. Känns oerhört ensamt här hemma utan dom. Inte bättre känns det att börja jobba på måndag. Däremot så känns det väldigt bra inför hösten då jag kommit in på en utbildning på stockholms universitet (distans) så vi behöver inget hunddagis för Leo. Jag kommer att vara hemma dagtid.

Nästa vecka är det valpkurs :) Ska bli spännande!!

Av leos - 5 juli 2010 18:12

Helgen har varit mysig. Min pappa är hemkommen från utlandet så i lördags hade de en fest. Jag och Leo var där då Rickard var på svensexa. Leo stal mycket uppmärksamhet :) Han fick även en kompis som var 6 år. Han busade med Leo massor så dom var nog nöjda båda två. Han är oerhört trygg, trots att det var nästan 40 personer där så lägger han sig bara mitt på gräsmattan eller under mina fötter och sover. Bryr sig inte om alla människor som blev rätt högljudda framåt kvällen. Vid 12 traskade vi hemåt och somnade båda två direkt.

Annars har vi varit och badat med min bror,  hans tjej och Molly och bara legat i skuggan och tagit det lugnt.

Molly :)  

Av leos - 2 juli 2010 11:44

          

Av leos - 1 juli 2010 16:06

  


Dagarna rullar på. Nu kan Leo sitt & ligg. :) Han börjar även visa sina busiga sidor. Full fart om man säger så.  Nu sover han hela natten utan att vakna. Vi brukar leka gärnet innan sovdags så han ska vara helt slut och sova hela natten. Det har funkat än så länge. En kväll somnade vi alla kl 21.30 och då var den en liten kille som var oerhört pigg och lekfull vid två på natten. :) Man lär sig :)

Igår träffade vi Molly också. Det gick bra, Molly igonerade Leo totalt. Leo körde alla tricks han kunde för och få hennes uppmärksamhet men tröttnade tillslut. Precis innan vi skulle gå hem så började Molly faktiskt busa med Leo, det tog lite tid bara. :)

Presentation


True Happiness

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards