Alla inlägg under september 2010

Av leos - 30 september 2010 13:54

I lördags var Rickard på landet med Leo. De var ut med Britta och Jennie och plockade svamp. Leo hade tydligen sprungit fram och tillbaka, hoppat i mossan, smakat kantareller, sprungit på stigar, sovit i blåbärsris. Han hade varit överallt.

Efter deras svamptur mötes vi hos min farmor och farfar i Uppsala. Leo sov non-stop i tre timmar. Han gick upp och drack och sen somna han igen. Min farmor och farfar tyckte han var den "lugnaste och snällaste" hund de mött på väldigt länge. Tror inte vi ska avslöja att det hela berodde på en inten   siv svamp-plockar morgon i skogen   

Av leos - 27 september 2010 19:55

Idag har vi varit i Sollentuna och träffat Kingston. Casper Kingstons bror var också med idag, så det var full fart. Dom lekte jätte fint ihop. Leo verkade dock lite osäker i början men det släppte fort och han var snart igång med sin gamla vanliga "spring och jaga mig lek". Den går ut på att Leo springer i full fart och de andra efter. Han är lite mindre än de andra fortfarande, men grymt snabb.   Det var inte lätt att fånga dom på bild, men här är två bilder som var mindre suddiga än de andra   



    

Av leos - 24 september 2010 13:00

Idag fick vi lappen med juryns noteringar från utställningen. Jag missade att man kunde hämta ut den efteråt. Så tack vare Carina som berättade om detta så har den nu skickats via post till oss :) Bättre sent än aldrig :)


Bland annat står följande:

Tilltalande 5 månaders valp, välformat huvud, välplacerade öron, för åldern välutvecklad, bra kors och svansansättning, utmärkt färg och päls, härligt temperament.


Vi har även kommit med på en valpagility kurs som börjar om 2 veckor. Ska bli spännade.

Ikväll åker Rickard och Leo till landet och myser, jag jobbar i helgen så jag blir kvar i stan. Blir väl att städa och fixa här hemma också. Känns som det behövs :)


Trevlig Helg!   


Av leos - 19 september 2010 18:33

Nu är vi tillbaka från vår första utställning och jag är en extremt stolt matte. Vi hade startnummer 1, vilket var lite otur eftersom det var vår första utställning och vi inte riktigt visste hur det gick till. Men det löste sig ändå. Jag började med att snubbla in i ringen, fastnade med foten på kantsidan. Haha. Typiskt mig. Vågade inte titta på Rickard under hela bedöming för va rätt att bryta ut i ett oändligt skrattanfall.Trots mitt klanteri gick det väldigt bra i ringen.

Efter juryns bedömning fick han även pris i BIR och HP.

Det var en stolt matte som gick ur ringen med en glad vovve :)             

Av leos - 17 september 2010 19:12

Leo är för söt. Jag och Rickard satt i soffan och kollade på tv medans Leo lekte nedanför soffan med sitt ben. Rickard råkar välta gallret som vi ställer upp när Leo är själv och det kraschade ner i golvet. Leo FLYGER upp i soffan, hoppar upp i mitt knä och ligger blixtstilla. Vanligtvis kommer han inte ens upp i soffan. :) Det såg för kul ut. Sen låg han där i mitt knä och flyttade inte på sig förrän efter en halvtimme. Han som inte brukar vara rädd. Lille killen :) Nu sover han på min fot.


På söndag är det utställning. Ser fram emot det. Vi har fått ett brev med information m   ed en lapp som det står 1 på. Men jag vettefan om 1:an står för grupp 1, ring 1 eller nummer 1... Någon som är bra på sånt här somkan hjälpa mig? :) Jag är förvirrad.

Roligt ska det bli iallafall.

Av leos - 15 september 2010 16:03

      

Av leos - 15 september 2010 10:42

Jag och Leo har precis varit ute och lekt/tränat. Vi försöker blanda in träningen i lekar så att han inte ska tröttna. Idag har vi tränat sitt/stanna och ligg/stanna. Det går jätte bra och han är duktig. Det märks att han tycker det är kul. Han kommer med världens fart och svansen går på högvarv. Vi över mycket på nos/touch och det börjar sitta ordenligt.

Vi har även anmält oss till en unghundskurs som startar i november, är ett tag kvar men det går nog fortare än man kan tro. På söndag ska Leo även få gå på sin första utställning. Vi ska nämligen på valputställning i Täby. Ska bli spännande för oss alla då det är vår första utställning någonsin.

Nos

Av leos - 11 september 2010 13:31

    

Hitta denna bild på datorn. Små korvar :) Så söta!

Nu har vi avlsutat vår valpkurs. Det har varit roligt men lite segt, det har mest varit fokus på sitt, ligg , kontaktövningar och introduktion av klicker. Mycket av detta är Leo redan väldigt duktig på så det har känts lite onödigt. Att lära sig använda klicker har varit mycket intressant och även övningarna vi gjorde sista gången. Då lärde vi Leo att sätta nosen mot handen. (Vet att det kallas något speciellt men minns inte det just nu). Vi kallar det nos.

Han är jätte duktig på det och vi fortsätter träna. :)


Presentation


True Happiness

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards