Direktlänk till inlägg 24 november 2010

Kursen

Av leos - 24 november 2010 10:20

Igår var vi på kursen. Vi tränade på inkallning med störning, sitt stanna, ligg stanna, och så gick vi en liten bana med olika kommandon vid olika koner. Leo är kanon duktig och jag är så stolt. Det är mest jag som behöver träna känns det som, det är kanon med instruktörer som ser direkt vad man gör fel. Minsta lilla korrigering av det jag gör så fattar Leo direkt. Det är häftigt att lära sig.  Vi var ute hela kvällen igår, Leo var helt slut när vi åkte hem, han låg på rygg med alla tassar rakt upp i luften och sov hela vägen hem.

Idag blir det en lugn dag. Vi har varit ute på morgonpromenad och nu ska jag åka iväg en sväng, så Leo får vara hemma. På söndag är det avslut på kursen, då är det heldag från 9-15. Ser fram emot det enormt   . Vi ska få testa på lite olika aktiviteter som spår, uppletande, ev lite agility och lite annat. Längtar.

Anmälde mig också till en engångskurs i belöning, det är tre timmar en kväll med fokus på olika sätt att belöna.


  

För mig är Leo såhär liten fortfarande, men det märks på vågen att han börjar bli man, han väger nästan 20 kg snart :)

 
 
Helene

Helene

25 november 2010 08:49

Leo är ju verkligen jätteduktig!
Vad kul att du ska gå den andra kursen med oss med!
Kram!

http://kingston.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Anna

26 november 2010 16:39

Visst är det roligt att de (våra hundar) fattar så snabbt;) Vad kul att ni också ska gå belöningskursen

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av leos - 4 september 2012 09:00

Tillbaka efter ett år. Livet har märkliga vägar. Önskar att jag kunde ta tillbaka tiden och trolla. Men det går ju inte. Bara att försöka ta en dag i tagt och ta vara på det fina i livet som finns omkring än. Leo mår bra. Han är fantastisk, min lil...

Av leos - 29 april 2011 13:57


Idag fyller vår lille skrutt 1 år!! Tänk va fort tiden går. Han har dagen till ära fått grisöra och ett stort ben. Ikväll åker vi till landet. Ska bli mysigt. Ledsen att det var länge sen uppdatering. har varit lite mycket på sistone. Lägger upp me...

Av leos - 26 april 2011 08:35

           

Av leos - 1 april 2011 10:17

Igår var första träningen i rallylydnad. Vi var bara 6 deltagare så ska bli kul att man kan få mycket personlig feedback. Kursen började med grundläggande information om regler i rallylydnad. Det var verkligen som jag föreställt mig, lydnadsträning m...

Sol

Av leos - 30 mars 2011 13:42


Var ett tag sen jag skrev, har varit lite mycket. Imorgon ska vi på Rallylydnad, det ska bli spännande!!! Skriver mer då  Leos mamma Bimbo har fått 9 valpar, det väckte massa minnen från när Leo var valpis :) ...

Presentation


True Happiness

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards